Generální a střední opravy motorů

Opravy motorů

  • ZETOR UŘ I UŘ III a všechny jejich modifikace včetně stavebních strojů
  • DIESEL MARTIN UŘ II, UŘ IV a všechny jejich modifikace včetně stavebních strojů
  • DAEWOO-AVIA
  • MAN, IVECO, SCANIA, VOLVO, KUBOTA, HATZ, DEUTZ, CASE, FIAT, MITSUBISHI, KIA
  • YANMAR, LIEBHERR, MERCEDES, VALMET, VALTRA, DAF, BELAZ, CUMMINS, BRIGGS & STRATTON
  • LIAZ a všechny jejich modifikace
  • IFA 512, 514 a všechny jejich modifikace
  • MAČKAČ D50, D242, PERKINS-BALCANAR, PERKINS IFA, LEYLAND, MULTIKAR, URSUS, GLIVICE, KIROVEC
  • BĚLORUS D 65, D-245,D-260
  • ZETOR 15, ZETOR 25, Zetor Super 50, Slavia a Svoboda
  • motory vysokozdvižných vozíků
  • a další diesel motory

U vybraných typů motorů (zvláště značky ZETOR UŘ I, UŘ II, UŘ III, AVIA 30 a 31, PERKINS-BALKANCAR) provádíme také opravu výměnným způsobem.

Generální i střední opravu motoru lze po domluvě provést na počkání.

Přestavby motorů

  • 6701 na 6901
  • 7001 na 7201
  • 7201 na 7701
  • 8401 na 8002 TURBO
  • 8701 na 8602 TURBO

Starší typy motorů a polomotory

Opravujeme také starší typy motorů ZETOR 25, ZETOR SUPER 50 a polomotory Š.30 RS 09.

Utahování hlavy motoruUtahování hlavy motoru UŘII - 8002Dotahování řemenice u motoru UŘII - 8002Finální oprava motoru UŘII - 8002

 

Opravy hlav válců motorů

Postup

Hlavy se během opravy nahřívají a tlakují v provozní teplotě 85 °C. Nejčastěji brousíme jejich povrch, vyměňujeme komory vstřikovačů a vodítka ventilů.

Opravy hlav válců zahraničních a tuzemských motorů:

  • tlakování v horké lázni – prohřátí hlavy na provozní teplotu 85 °C
  • výroba a výměna sedel ventilů z originálních materiálů, výměna ventilů a vodítek
  • brus ventilů
  • dodání nových ventilů a ostatních dílů na hlavy
  • výměna komor vstřikovačů na všechny typy hlav motorů (domácích i zahraničních)
  • přesné usazení ventilů na stroji Sunnen
  • u hlav veteránů v případě potřeby navařujeme ventily
  • GO hlav ZETOR 25, ZETOR 15, ZETOR SUPER 50, ŠKODA 30, SVOBODA 12, SVOBODA 15

Veteráni

Jsme schopni pomoci i v případech, kdy praskne hlava u motoru veteránům, jako jsou Zetor 15, Zetor 25, Zetor Super 50, Škoda 30 a další značky.

Opravy hlav válců motorůOpravy hlav válců motorůOpravy hlav válců motorů


Opravy bloků motorů

Na blocích motorů opravujeme nejčastěji hlavní uložení, dále praskliny na stěnách i mezi válci a vyražené otvory, bloky se brousí a přerovnávají se jejich vrchní části. Další operace po dohodě se zákazníkem.

  • opravy trhlin na stěnách bloků motoru
  • opravy vyražených otvorů
  • opravy prasklých bloků mezi válci
  • přerovnání bloků včetně zahloubení pro přesah válců
  • navaření a obrobení axiálů bloku motoru
  • oprava hlavního uložení pro klikový mechanismus
  • oprava uložení válců
  • oprava těsnících ploch vložek válců pro „O" kroužky
  • oprava uložení vačkového hřídele
  • vývrty, výbrusy – honování válců a bloků za použití přebrusových pístů
  • dodání suchých vložek a jejich usazení do bloku v případě nedostupnosti přebrusového pístu

Honování válce motoruProces honováníOpravy bloků motorů